ZNAD MORSKIEGO OKA DO DOLINY PIĘCIU STAWÓW

Jednym z najprostszych sposobów dojścia znad Morskiego Oka do Doliny Pięciu Stawów Polskich jest szlak prowadzący przez Świstówkę Roztocką. Mimo, że jest to jedno z najdogodniejszych przejść, należy w kilku miejscach uważać, zwłaszcza podczas załamania pogody. W okresie od 1 grudnia do 31 maja szlak ten jest zamykany ze względu na zagrożenie lawinowe.

ZNAD MORSKIEGO OKA

Aby trafić na trasę tego szlaku musimy cofnąć się z schroniska nad Morskim Okiem na asfaltową drogę, gdzie skręcamy w lewo w oznaczonym miejscu. Idąc z Palenicy skręcamy w prawo. Wędrując ku górze po kamienistej ścieżce wchodzimy w głąb lasu. Im dalej idziemy tym bardziej strome jest podejście, a trasa lawiruje między drzewami.

NAJTRUDNIEJSZY FRAGMENT

Idąc dalej będziemy musieli przejść przez skalisty Żleb Żandarmerii. Musimy zachować tam bardzo dużą ostrożność, ponieważ przed nami będzie bardzo sypki teren, a po prawej stronie przepaść. Należy uważnie stawiać kroki ponieważ trasa jest stroma i skalista. Kiedy uda nam się przejść przez żleb musimy mocno maszerując w górę wejść w piętro kosodrzewiny, następnie wyjdziemy na szeroką i trawiastą Róweń nad Kępą, z której idealnie widać rejon Morskiego Oka.

OSTATNI ODCINEK

Z Kępy zejdziemy wygodną ścieżką, gdzie przejdziemy przez spore kamienisko, a następnie ruszymy zakosami pod górę. Potem czeka nas długi trawers w kotle Świstówki. Po przejściu przez Świstowe siodła, trafimy na wygodne zejście. Kiedy osiągniemy Świstówkę Roztocką, naszym oczom ukaże się niesamowity krajobraz Doliny Pięciu Stawów Polskich. Gdy zejdziemy tatrzańską percią i miniemy wierzchołek Świstowej Czuby musimy skręcić w lewo. Po kilkunastu minutach wyjdziemy na płaski teren, gdzie ścieżką dojdziemy do Przedniego Stawu i schroniska.

Udostępnij:

Ta strona korzysta z plików Cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka prywatności